Witaj Internauto!

W tym dziale znajdziesz kilka przydatnych i całkowicie darmowych artykułów na temat marketingu sieciowego. Dowiesz się na czym polega pozycjonowanie, znajdziesz kilka porad na temat firm i wiele wiele innych. Wystarczy poczytać. Życzymi przyjemnej lektury ;)

Menu

Prezentujemy kilkanaście artykułów na temat e-marketingu.

Samowolka...

W wielu przypadkach naszą stronę lub sklep internetowy możemy pozycjonować samemu. Przede wszystkim jeśli pozycjonujemy się na rynku lokalnym są duże szanse, że nasze frazy nie będą tak konkurencyjne. Oczywiście to nie znaczy wcale, że nie znajdziemy fraz lokalnych z wyższej półki, frazy typu „opony warszawa” czy „zdjęcia wrocław” wcale nie należą do fraz łatwych. Ale jest wiele fraz lokalnych, a także i nielokalnych, które wypozycjonujemy sami. Aby jednak się dowiedzieć jakie frazy są konkurencyjne, a jakie nie musimy przede wszystkim zbadać konkurencję w pierwszych dziesięciu wynikach wyszukiwania na interesujące nas frazy. Najlepszym narzędziem będzie wtyczka SeoQuake do przeglądarki Firefox. Po jej instalacji prześledźmy konkurencję, najważniejsze parametry na jakie powinniśmy zwracać uwagę to ilość BL wg Yahoo + ich pochodzenie (mniej więcej czy z różnych domen czy z kilku o dużej ilości podstron), wiek domen oraz po części PR, chociaż ten ostatni jest coraz częściej pomijany jeśli chodzi o ocenę konkurencji w Google. Jeśli już znamy konkurencję i wiemy, że nie jest taka ciężka przejdźmy do linkowania naszej stronki. Najlepszym sposobem na pozyskiwanie linków przez amatorów jest dodawanie do katalogów oraz do różnego rodzaju blogów presell pages. Istnieje wiele fraz, które dzięki tej metodzie z łatwością wepchniemy nawet do pierwszej piątki w wynikach wyszukiwania. Z czasem możemy także pomyśleć o zakupie wartościowych linków ze stron powiązanych tematycznie. Nie bawmy się w stawianie SPAMów oraz w systemy wymiany linków, ponieważ źle one wpływają na pozycję naszej strony.